++Followers++

sUdAh ada pAnduan hidup??

Posted by nabilpotter under

--> jenis zip


--> jenis button

--> terdapat pelbagai warna



Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah bersyukur kerana bulan yang sangat dinantikan iaitu ramdhan sekali lagi bertemu dgn kita...

Seperti yang kita tahu, ramadhan ini adalah bulan yang paling barakah dan bnyak ganjaran yang tidak terdapat pada mana2 bulan lain. Bulan ramadhan juga adalah bulan kemenangan. Satu peristiwa yang boleh dibuat petunjuk iaitu perang badar yang berlaku pada bulan 17 ramadhan tahun ke2 hijrah. Berkatnya bulan kemenangan ini, Allah swt telah memberi telah memberi kemengan kepada tentera islam walaupun pada teorinya tentera islam tidak mampu untuk menang tetepi dengan kuasa Allah tentera islam walaupun hanya 314 berbeza dengan tentera musyrikin seramai 1000 org islam tetap menang. Ini telah membuktikan kepada umat islam bahawa bulan ramadhan adalah bulan kemenangan. Pada bulan kita tidak perlu rasa letih ataupun malas untuk beribadah.Bulan ini juga adalah bulan yang telah dinyatakan di dalam al-quran dimana al-quran telah diturunkan dan terdapat satu malam yang lebih baik dari 1000 bulan iaitu malam lailatul qadar.

firman Allah,


'Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa'
2:183


"Sebaik-baik daripada kamu adalah yang mempelajari Al-Quran dan mengajarkannya."

-Hadith ni shahih, riwayat Al-Bukhari,jil.8 (5027) dan Abu dawuud,jil.2 (1452.
Rujuk Riadhus Shalihin, jil.2 ms112,hadith no 999,cetakan hidayah publication-

So, jgn lepaskan peluang untuk mengisi masa dengan amalan yang memberi faedah. Perbanyakkan baca al-quran dan amalan2 sunat yang lain seperti berzikir, infaq, tadarus, tarawikh dan bnyak lagi.

Kepada yang masih belum mempunyai al-quran dan terjemahan resam uthmani yang bersaiz comel boleh dapatkan dari saya .Mudah untuk dibawa kemana saja.

Terdapat 2 jenis iaitu jenis button(rm45) dan jenis zip(rm35)

salam.

sebarang pertanyaan;

nabil_1017@yahoo.com
013-7319039

* jualan sah sehingga kehabisan stock

0 comments:

Related Posts with Thumbnails